Opening Keti Koti maand: Vrouwenkracht
Zaterdag 6 juni 15.00-18.00 uur

Zaterdag 6 juni openen we in het Rietveldpaviljoen de Keti Koti maand. Een bijzondere middag die in het teken staat van luisteren, kijken, ontmoeten en proeven. We ontvangen je feestelijk met bubbels en authentieke Surinaamse en Antilliaanse hapjes.
Na de opening bezoeken we gezamenlijk de tentoonstelling Vrouwenkracht: Van Sablika tot Elsa in galerieRIETVELD.
De expositie maakt een symbolische reis van Sablika naar Elsa. Sablika staat voor verborgen verhalen, stil verzet en generaties vrouwen die hun kracht moesten bewaren onder moeilijke omstandigheden. Elsa vertegenwoordigt de vrouw van nu: zichtbaar, uitgesproken en verbonden met haar roots. Samen vormen zij een lijn door de tijd, waarin verleden, heden en toekomst onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
De tentoonstelling toont werk van Sanna Martha, Shireen Koch, Adelindra Meijer en Naomy Dentro. Initiatiefnemer Odette Mallegrom-Antonia liet zich inspireren door haar eigen familiegeschiedenis en de vraag hoe het slavernijverleden doorwerkt van generatie op generatie.
Toegang is gratis.
Kom je ook naar deze bijzondere opening?